idag var det lagom

att plocka ner mitt fina granris med belysning i från balkongräcket, tyckte jag.

det har suttit där sedan lördag före första advent. det är inte vilket räcke som helst, utan modell "paradbalkong" som hela sta'n passerar typ varje dag.

jag tänkte ta ner det i lördags, men då kom ett ymnigt snöfall och förvandlade det till den sagolikt vackra dekoration det var tänkt att vara och jag hade inte hjärta att ta ner det.

så jag blekte slingor i håret i stället. alldeles själv, eftersom ingen kände för att hjälpa mig.

men nu har jag tagit ner granriset.

solen har visat sig nästan hela dagen och fåglarna har börjat kvittra i träden vid ån. och ljuset dröjer sig kvar allt längre framåt kvällen i staden lagom. det blir vår i år också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0