"idag har ingenting hänt"

i en av galenskaparnas geniala sketcher som föreställer ett nyhetsprogram säger nyhetsankaret just så, eftersom ingenting har hänt. de har också gjort en underbar sketch med en gubbe som sitter i trapphuset, grannen kommer förbi och frågat "nå't nytt?" och gubben börjar läsa nyheter om trapphusets alla hyresgäster. tyvärr hittar jag inte just dessa klipp på nätet just nu, men ni kan säkert föreställa er om ni har sett något av gänget.

jag drar mig till minnes dessa sketcher när jag läser gårdagens lokalblad från staden lagom. lagomtidningen. den kommer ut två gånger i veckan och de flesta hushåll prenumererar, konstigt nog, på den. givetvis skall den innehålla intressanta nyheter om staden, plus annonser och lite riksnyheter, tt-nyheter och annat. men detta nummer tar nog priset.

en av huvudnyheterna är just att det inte framkommit något nytt om bankrånet. ja, här i staden lagom skulle det inte förvåna om det kanske kunde ha gått till såhär?

en annan nyhet: den milda vintern gynnar kajorna som flockas i staden nattetid, där de skränar och skitar ner. kommunens vidtalade skyttar hinner inte med att decimera antalet - när man skjuter i en del av sta'n flyttar de till en annan, säger miljöinspektören. smart, kajor!

i en skola på landsbygden har samhällsföreningen ordnat både innebandyturnering och "småstjärnorna", medan en väletablerad hudterapeut i staden flyttat till en ny lokal och utvidgat sin verksamhet med en ny medarbetare.

"nå't nytt?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0