bättre ung och frisk. . .

jag var med mamma på stora sjukhuset idag. hon opererade ena ögat mot grå starr.

hon var inte nervös, nej då. hon var inte orolig, nej då. det gick så bra, .

efter operationen sa sköterskan till mig att de hade fått fylla på dosen bedövning rätt bra, för hon var tydligen ganska smärtkänslig. ojdå. och hon hade spänt sig och dragit upp axlarna så att de var alldeles ömma. ojdå. när jag skjutsade hem henne och stoppade henne i säng och sade till henne att vila nu i några timmar, hade hon även ont i höger handled. hon hade ju blivit tillsagd att krama handen på sköterskan som satt bredvid britsen om det gjorde ont eller var obehagligt, och hon måste ju tänka sig för så hon inte kramade för hårt. . .

det går så bra. jag vill inte vara till besvär. nej, det är inte nödvändigt att ta med rollatorn, det är så besvärligt att lägga den i bilen. jag går upp och låser när du går.

bättre ung och frisk än gammal och sjuk. måtte ättestupan vara återinförd när jag kommer dithän.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0