080808

dagens datum kräver ett blogginlägg.

en del tror att detta är värsta lyckodagen. andra att det är en undergångsdag. tja, vad skall man tro?

massor av brudpar har valt den här dagen för sin vigsel. hoppas att det blir en lyckodag för dem. det blir i alla fall "regn i brudkronan" vilket ju skall föra med sig lycka per automatik. 

jag vet åtminstone ett litet barn som är på väg ut i världen. det hade "satt igång" i morse i alla fall, så om det inte blir alltför utdraget så finns det goda chanser att det blir födelsedag idag. alltså en lyckodag för den lilla familjen. 

olyckskorpar kommer alltid att kraxa. numerologer försöker hitta magiska sammanhang och beräknar på allsköns "logiska" sätt vilken dag och timme världen skall gå under. men jag tror dem inte.

jag har nämligen läst att "ingen vet dagen eller stunden". jag tror inte att det är meningen att någon skall kunna komma på och räkna ut det heller.

vissa saker mår man bäst av att inte veta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0