sömnforskning

nu pågår en konferens om sömnproblem och sömnforskning några mil från staden lagom. det är fler och fler som sover sämre och sämre. mindre än 6 timmar/natt lär vara "lite".

det innebär att jag hör till den kategorin.

det finns också en kategori unga som helt stör sömnrytmen genom att tillbringa för mycket tid vid datorn. som vänder på dygnet, dricker en massa kaffe och struntar i "mat- och sovklockan".

den kategorin tillhör jag inte. jag sliter mig från datorn vid 8-tiden på kvällen och bestämmer att arbetsdagen är slut då. fast oftast börjar jag inte "arbeta" på allvar förrän framåt 11-tiden, eftersom jag har en massa mail och platsannonser osv att ta hand om och svara på innan jag får ro att ta tag i något pågående projekt.

jag vet en viktig faktor som skulle få mig att sova bättre. ett "fast" jobb med bestämda tider, bestämd inkomst, kaffemaskin och arbetskamrater. idag har jag sökt några till.

Kommentarer
Postat av: Sömnproblem

Kolla gärna in http://sovproblem.se för mer tips och lösningar till sömnproblem

2008-05-20 @ 11:16:40
URL: http://sovproblem.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0