liten paus

jag ser att ni är ett litet tappert gäng som har varit inne och kollat av sidan flera gånger medan jag inte har skrivit något.

beklagar uppehållet, men det är inte helt mitt fel.

som jag har antytt tidigare så har bredbandet i detta hem burit sig synnerligen oförskämt åt, genom att växelvis slå på och av sig, likt en lynnig arabhäst (var fick jag det ifrån, tro?). man har slagit på datorn, nätet har inte fungerat, man har startat om datorn, stängt av router och modem, startat om dator igen osv. rätt som det är lyser en liten grön signal som säger att nu fungerar det. kvickt som en vessla kollar man mailen och lägger sig i startblocken för att skriva en rad i bloggen - så slår det av ...

nu har det varit en sådan där sejouor som pågått i flera dagar, så jag har varit färdig att ge upp och köpa ny utrustning. men idag fungerar det hur snällt som helst.

och nu har jag dessutom plötsligt blivit överhopad med jobb - det känns underbart! ett större uppdrag i företaget plus ett tvåmånaders vikariat som informatör, 7 mil bort visserligen men det går buss som fungerar. och det är deltid, så jag behöver inte åka mer än tre dagar i veckan.

jag låtsas att den här situationen är den som skall vara nu, ett tag framåt. att jag skall ha jobb som jag kan och trivs med och att jag skall vara glad. jag skall inte tänka på juni. inte än. jag vill känna mig värd något i samhället, bara detta lilla, lilla tag innan jag ramlar ut i arbetslöshetens iskyla igen.

i morgon skall jag få min dator att bära med mig i jobbet. då kanske jag hinner blogga lite mer igen. kanske. för när man jobbar så har man raster.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0