ketchupeffekt

i och med att jag har jobbat i fyra hela dagar vid det här laget så har det genererat så mycket energi så jag har sytt färdigt balklänningen åt min "lillkompis" som tar studenten, och även lagat 12 matlådor som jag skall släpa med mig på bussen till den stora staden.

det lönar sig nämligen dåligt att jobba deltid och gå ut och äta för 70:- per dag.

det är verkligen konstigt, när man har mycket jobb så hinner man med det nödvändiga hemma också - nöjaktigt i alla fall. sedan finns det säkert ett "brytningstal" där också, klart man inte kan jobba hur mycket som helst och hinna allt man vill. men jag får i alla fall mer motivation att ta tag i sakerna när man vet att man har begränsat med tid på sig - om jag säger så i stället, då.

de första veckorna skall jag få jobba nästan heltid för att komma in i uppgifterna. när det sedan är klart hur t's sjukskrivning kommer att se ut mera konkret, så skall jag gå över på hans halvtid.

och jag har fått en dator att bära omkring på. men den måste formatteras om för att vara kompatibel med de andra informatörernas, och datanisse hann inte förrän på tisdag.

Kommentarer
Postat av: Joakim

Bra intressant och rolig blogg. Jag tor du kan uppskatta min. Ha de gott //Joakim

2008-05-07 @ 18:52:02
URL: http://hygienkonsult.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0